Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4
Plánovaná odstávka na vodovodní síti
5 6 7 8
9 10
Plánovaná odstávka na vodovodní síti
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Informace o provozu úřadu, knihovny, muzeí a sběrného místa o vánočních svátcích 2024
Drobečková navigace

Úvod > Úřad městyse > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na úřadu městyse v úředních dnech a hodinách:

    pondělí, středa od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin,
    úterý, čtvrtek od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 14:00 hodin.

  2. Telefonické podání: +420 556 770 101
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu mestys@suchdol-nad-odrou.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Úřad městyse, Komenského 318, 742 01 Suchdol nad Odrou.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

  1. Osobní podání: na úřadu městyse na adrese Komenského 318, 742 01 Suchdol nad Odrou v úředních dnech a hodinách:

    pondělí, středa od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin,
    úterý, čtvrtek od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 14:00 hodin.

  2. Telefonické podání: +420 556 770 101
  3. Poštou na adresu Úřad městyse, Komenského 318, 742 01 Suchdol nad Odrou
  4. Elektronicky na e-mail: el.podatelna@suchdol-nad-odrou.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
  5. Elektronicky datovou schránkou: fakba7w
  6. Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm. a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na úřadě městyse
  • Poštou na adresu Úřad městyse, Komenského 318, 742 01 Suchdol nad Odrou.
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace (PDF)
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • úřad městyse - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře

Další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu.